واکاوی رفتار عجیب «کی روش» بعد از بازی ضعیف تیم ملی با ازبکستان

ترس و خشم «کارلوس»

یادداشت شفاهی

نویسنده : محسن عبداللهیان | دارای مدرک تخصصی تشخیص ریز حالت‌های چهره از آمریکا و نویسنده کتاب زبان صورت ایران

بازی ضعیف، روی اعصاب و شاید به ظاهر بی هدف تیم ملی فوتبال کشورمان در فاصله تنها 25 روز مانده تا شروع جام جهانی و در برابر تیمی که تقریبا هیچ کدام از ملی پوشان صاحب نام خود را نداشت، نگران کننده‌ترین اتفاق ممکن برای فوتبال دوستان ایرانی به نظر می‌رسد.

آیا کی روش کمی امیدوارتر شده است یا شرایط دیگری در انتظار تیم ملی کشورمان است؟

12 آذر سال گذشته و در مطلبی جامع به تحلیل زبان بدن مربی تیم ملی کشورمان لحظاتی بعد از قطعی شدن هم گروه‌های ایران در جام جهانی 2018 پرداختیم. تیتر آن مطلب که از طریق آرشیو سایت روزنامه خراسان قابل دسترسی است، این بود: «خشمگین، نگران و ناراضی».

حالا و با توجه به یکی از پربازدیدترین عکس‌های بازی ایران با ازبکستان که بعد از اعتراض‌های فراوان و عجیب «کی روش» به داور بازی گرفته شده، یک سوال مهم مطرح می‌شود: «آیا نظر مربی تیم ملی درباره وضعیت ایران در گروه B جام جهانی از زمان قرعه کشی که تقریبا شش ماه از آن روزها می‌گذرد تا امروز تغییر کرده است؟ آیا او کمی امیدوارتر شده است یا شرایط دیگری در انتظار تیم ملی کشورمان است؟»

کی روش

جدیدترین تحلیل زبان بدن «کی روش»

تیتری که باید برای عکس بالای صفحه نوشته شود، بسیار واضح است: «تصمیم گیری بدبینانه». بگذارید در این باره کمی بیشتر توضیح بدهم. اولا که حالت خشم در صورت «کی روش» در این عکس بی نهایت واضح است. به بالا کشیدگی پلک‌های بالا و انقباض پلک‌های پایین به همراه سر او که کمی به سمت پایین خم شده است، در علم زبان صورت، حالت چشم غره می‌گوییم که نشان‌دهنده خشم اوست.

همان طور که در عکس می بینید، انگشت شست دست چپ او بین لب هایش رفته و شاید ناخن آن هم زیر دندان هایش باشد. این موضوع، یکی از نشانه های ترس است. این را هم بدانید که یکی از عوامل اصلی ایجاد بدبینی، ترس است. دست کی روش که یکی از آن‌ها جلوی صورتش است نشان دهنده حالت تصمیم گیری با نگاهی بدبینانه و تا حدودی ناامیدانه و با تردید زیاداست.

نگران از توفان آینده

با این حال و با توجه به زبان بدن و صورت «کی روش»، ما نمی‌توانیم به این جمع‌بندی برسیم که این ترس باعث شده تا کی روش نداند چه کاری می‌خواهد بکند بلکه او به خوبی می‌داند هدف و برنامه‌اش چیست اما چون تصمیم گیری‌اش در کنار گذاشتن بعضی بازیکنان توفانی خواهد بود، هم خشم و ترس و هم احساس نارضایتی و هم بدبینی در صورتش وجود دارد.

او این روزها در حال تصمیم گیری است و این مسئله کاملا در رفتارهایش تاثیر گذاشته است. شایان ذکر است که این مطلب قبل از اعلام فهرست جدید تیم ملی تنظیم شده است.

این مقاله در تاریخ 31 اردیبهشت ۱۳۹7 در ضمیمه شماره 19824 زندگی سلام در روزنامه خراسان صفحه سوم منتشر گردیده است.

لینک مقاله

زندگی سلام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید