محسن عبداللهیان

بیوگرافی محسن عبداللهیان

محسن عبداللهیان نویسنده، محقق، بازیگر، بازیگردان و مدرس بازیگری است. او در مشهد به دنیا آمده و در لس‌آنجلس زندگی می‌کند. علایق اصلی او در زمینه ی هنر، فرهنگ وارتباطات اجتماعی است.

او در سن ۱۸ سالگی به صداپیشگی و مجری‌گری پرداخت اما به دلایلی تحصیلات خود را در رشته مدیریت بازرگانی با گرایش مذاکرات تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد.

او چندین سال به عنوان مشاور و سخنران در امور مدیریت و مذاکرات در دانشگاه‌ها و شرکت‌ها و سازمانها در ایران همکاری کرد و سپس به علاقه پیشین خود یعنی فعالیت‌های هنری و فرهنگی بازگشت.

محسن عبداللهیان تحقیقات خود را بر روی رفتار انسان و زبان صورت و بدن متمرکز کرد و برای ادامه تحصیل به آمریکا سفر کرد. در آمریکا، او تخصص تشخیص ریز‌حالت‌های چهره و زبان بدن را در سطح حرفه ای (خبره‌گی)  از موسسه پال‌اکمن آمریکا کسب کرد.

او کتابی به نام “زبان‌صورت” که اولین و تنها کتاب پژوهشی و کاربردی به زبان فارسی در زمینه رفتار، احساسات و حالت‌های انسان است را در سال ۱۳۹۴ منتشر کرد. این کتاب تاکنون بیش از چهارده هزار نسخه فروش داشته است.

وی همچنین نرم‌افزار آموزش تشخیص ریزحالت‌های چهره با نام «شرح‌صورت» که تنها مشابه آن توسط وزارت دفاع آمریکا ساخته شده است را در سال ۱۳۹۹ تولید و ارائه کرد.

او با مجوز پلیس آگاهی بر روی بیش از صد نفر متهم به قتل تحقیقات میدانی انجام داد و نتیجه تحقیقات او مورد تایید مقامات و کارشناسان جنایی و امنیتی و نیز هیات علمی روانشناسی دانشگاه ناجا و علوم‌پزشکی تهران قرار گرفت.

در ادامه، محسن عبداللهیان به عنوان بازیگر و مدرس بازیگری به سینما و تئاتر بازگشت و در ده‌ها پروژه سینمایی، تئاتر و تلویزیونی به عنوان بازیگردان، نویسنده، بازیگر و مشاور کارگردان نقش داشته است.

هدف بعدی او ثبت و معرفی روش جدید بازیگردانی و آموزش بازیگری‌ست که درحدود یک دهه تحقیق نموده و مورد تایید برخی چهره‌های سرشناس سینما و تئاتر از جمله اصغر فرهادی و نوید نگهبان قرار گرفته است.

www.mohsenabdollahian.com